Meny Parfym Hårvård Hudvård Smink
Parfym.se
Meny
I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.
Du hittar fältet för rabattkoden direkt under totalsumman i kassan, i första steget.
*Observera att rabattkoder ej gäller på redan nedsatta varor, rea-varor, duopack, kit eller på våra premiumbrands.
Våra premiumbrands är listade nedan och kan inte kombineras med eventuella rabattkoder:
Amouage
Atelier des ors
Authentic Beauty Concept
Balmain
Clive Christian
Creed
Davines
Hermès
Initio
Memo Paris
Nishane
Oribe
Parfums de Marly 
Roja Parfums
Sensai
Sisley
The ordinary
Xerjoff
Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning och kan inte ändras efter det att du genomfört köpet. Om du upplever problem med ditt köp kontakta oss på  kundtjanst@parfym.se
Vänligen se till att dina personuppgifter så som namn, adress, telefonnummer, mejladress och personnummer är korrekt innan du slutför ditt köp. 
Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.
Så fort vi fått påfyllning på vårt lager kommer produkten att finnas tillgänglig på vår hemsida. 
Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?
Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Givetvis kan vi hjälpa dig med en retur. Vi kan skicka dig en retursedel mot en kostnad av 49kr som vi då vid mottagen och kontrollerad retur drar av på totalpriset som återbetalas. Maila eller ring in till oss och bekräfta att du tagit del av informationen om kostanden så kan vi maila dig en retursedel för 49kr. 
Vill du sköta returen själv går det också bra. Skicka då din retur till:
Parfym Sverige AB
C / O Nowaste Logistics AB T3
Mineralgatan 16
254 64 Helsingborg
Kontakt: kundtjanst@parfym.se
Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten.  Finns inte ordernummer med i returen kan detta medföra en längre hanterings tid samt extra kostnaden på 49 kr då det är svårt att registrera returen rätt. Vi godkänner inte returer i de fall då produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 49 kr för att få varan skickad till sig på nytt.
I dagsläget har vi ingen möjlighet att erbjuda doft/varuprover enligt önskemål. Men vi skickar dock med varuprover med din order vid vissa tillfällen. 
Alla är mer än välkomna att gå med i vårt Affiliateprogram hos Impact där vi erbjuder provision på alla köp som genereras via din hemsida, sociala medier: Instagram, TikTok och blogg. -> Se mer här 
Vid frågor kontakta Delli@parfym.se
 
Att gå med i vårt affiliate-nätverk och marknadsföra oss och våra produkter är ett enkelt sätt för er att tjäna pengar. Vi betalar provision på 10% för varje order som du förmedlar. Hur stor provision vi betalar ut beror på vilken typ av hemsida du driver.
Klicka här för att skapa ett gratis konto hos vårt partnerplattform Impact.
För PR frågor och produktsponsring, kontakta julia.brannemark@parfym.se
Uppe i högra hörnet. (i vänstra hörnet på mobil).
Du samlar poäng på alla köp, får exklusiva erbjudanden samt kan logga in och se köp/uppdatera inställningar och mycket mer. 
Det är självklart gratis att vara med i vår kundklubb.
Du samlar poäng på alla köp och får lika många poäng som du handlat för.
12 månader.
Ja, du kan kombinera dina vouchers med alla rabattkoder och erbjudanden.
Ja, du kan använda hur många du vill. Observera att du alltid använder en hel voucher (25kr) och kan inte använda hälften eller en del av summan.
12 månader. 
Nej, du kan inte byta vouchers mot pengar. De kan endast användas som betalmedel i kassan.
Du kommer få ett mail då du fått en ny vouchers (dvs då du uppnått 1000 poäng).
Ja, du kan se om din order är mottagen, packad och skickad. 
Ja det kan du. Logga in och kika under “Historik”.
Ja, det kan du göra. Bara logga in och ändra under “Mina inställningar”.
Kontakta kundservice så hjälper de dig med detta. Du når oss via mejl på kundtjanst@parfym.se.
Medlemsbeställningar gjorda mellan 29/11-2024 till 1/1-2025 har en förlängd returrätt som gäller till 1/4-2025.
I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida. 
Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning och kan inte ändras efter det att du genomfört köpet. Om du upplever problem med ditt köp kontakta oss på  kundtjanst@parfym.se
Vänligen se till att dina personuppgifter så som namn, adress, telefonnummer, mejladress och personnummer är korrekt innan du slutför ditt köp. 
Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.
När du slutför din beställning på vår hemsida skickas en orderbekräftelse till din mejl du angett när du la ordern. Fick du inte det? Titta i skräpkorgen, ibland hamnar de där. 
Vänligen kontakta kundtjänst på kundtjanst@parfym.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. Detta för instruktioner och snabbast möjliga hantering. Felet ska normalt vara ett ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.
För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig kontaktar du oss genom e-post på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka.
I många fall när det kommer till att hantera en reklamation behöver vi få in varan för att undersöka den. I dessa fall kontaktar du oss för en retursedel som vi står för kostanden för. Det är ditt ansvar att paketera varan så att den kommer till oss i ett oförändrat skick. Om reklamationen nekas står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till dig på 49kr som vi lägger till på din faktura eller valt betalsätt.  
Är reklamationen godkänd återkommer vi via mail med en lösning om en ny vara eller en återbetalning.
För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering. Skicka gärna en bild eller en kort video som visar felet/problematiken.
Via vår betalpartner Qliro erbjuder vi:
Faktura 14 dagar
Qliro – Köp nu, betala senare
Konto och delbetalning
Kortbetalning
Direkbetalning med Trustly
Efter att en beställning är skickad kan man tyvärr inte ändra betalsätt.
Fakturan skickas alltid med e-post till den e-postadress man uppger vid beställningstillfället. Har du inte fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig. Du når Qliro på 020-0430 030 eller kundservice@qliro.com
Om du har frågor eller funderingar kring din faktura eller delbetalning kan du kontakta Qliro direkt på 020-0430 030 eller kundservice@qliro.com så hjälper de dig.
Har du frågor kring din faktura eller ditt delbetalningskonto är du välkommen att kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig direkt. Du når Qliro på 020-0430 030 eller kundservice@qliro.com
Av sekretesskäl kan vi aldrig se varför vår betalpartner Qliro nekar ett kreditköp. Vänligen kontakta Qliro direkt på 020-0430 030 eller kundservice@qliro.com för information kring detta.
Fakturan skickas alltid via e-post till den e-postadress som anges vid beställningstillfället. Om du inte har fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig. Du når Qliro på 020-0430 030 eller kundservice@qliro.com
Vi är certifierade av Trygg E-handel som drivs av Svensk Distanshandel och Svensk Handel.
Våra köpevillkor hittar du här
Vi erbjuder alltid ett fri fraktalternativ på ordrar över 499kr. Om boxleverans erbjuds är det ditt postnummer som kommer avgöra tillgängligheten mellan de olika aktörerna.  
I kassan kan du välja mellan följande fraktbolag. Aktuella priser på de olika fraktalternativen samt estimerade leveransdatum framgår i kassan innan du slutför din beställning.
Postnord Ombud
Väljer du fraktsättet MyPack skickas paketet till ett ombud och uppvisning av legitimation krävs vid uthämtning av paket. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar och du får ett spårningsnummer från oss när beställningen har skickats. Med spårningsnumret kan du spåra paketet på Postnords hemsida eller i Postnords app. Du får även en sms-avisering från Postnord när paketet har levererats till ditt valda ombud.
Postnord Hemleverans
Väljer du fraktsättet Postnord Brevlåda 1:a klass Varubrev levereras paketet till din brevlåda. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. Vid val av detta fraktsätt ansvarar du själv över försändelsen från och med att Postnord levererat och registrerat leveransen. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar.Om ditt paket av någon anledning inte kan levereras hem till dig, lämnar Postnord ditt paket till närmaste ombud för upphämtning. Du blir aviserad om detta.
Instabox
Instabox levererar paket till en paketautomat och identifiering via BankID kan krävas för att kunna hämta ut paketet. Detta då leveranssättet är kontaktfritt och ej kontrolleras med legitimation hos ombudet. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar kan ses redan i kassan, när du väljer vilken paketautomat du vill ha beställningen levererad till. Du kommer sedan att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ.
Instabox Home
Instabox Home levererar paket till din hemadress och identifiering via BankID kan krävas för att kunna slutföra leveransen. Preliminär leveranstid kan ses redan i kassan, när du väljer vilken adress du vill ha beställningen levererad till. Du kommer sedan att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen, välja om det är OK att ställa utanför dörr samt lägga till eventuell information nödvändig för leverans. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ.
Budbee Home
Önskar du få dina varor hemkörda direkt till dörren kan du hos oss välja en leverans med Budbee. Du får då en spårningslänk via sms från Budbee när paketet har skickats från oss. Via länken kan du följa försändelsen samt se tiden för leverans. Du kan via länken även välja om du vill att paketet lämnas utanför din dörr eller om du önskar att chauffören plingar på vid leverans. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Du kan i Budbees app välja att ändra leveranssätt om du istället föredrar att få din leverans via Budbee Box.
Budbee Box
Väljer du leveranssättet Budbee Box levereras paketet till din utvalda Budbee paketautomat inom 1-2 arbetsdagar. Du får ett meddelande från Budbee med en preliminär leveranstid för paketet när de mottagit och skannat paketet på deras terminal. Ytterligare ett meddelande skickas (via SMS eller via appen) när paketet levererats till boxen och finns att hämta ut. 100% fossilfritt leveransalternativ. Du kan i Budbees app välja att ändra leveranssätt om du istället föredrar att få din leverans vid Budbee Home.
Earlybird - Tidig Morgonleverans
Väljer du fraktsättet Earlybird - Tidig Morgonleverans  levereras paketet till din brevlåda, hängs i en påse utanpå brevlådan eller levereras utanför dörren. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. OBS! Earlybird beträder inte tomter nattetid för leverans utanför dörr. Vid val av detta fraktsätt ansvarar du själv över försändelsen från och med att Earlybird levererat och registrerat leveransen. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar.Om ditt paket av någon anledning inte kan levereras hem till dig, lämnar Earlybird ditt paket till närmaste Bring-ombud för upphämtning. Du blir aviserad om detta. 
I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.
Beställningar som inkommer på vardagar, före 13.30 skickas samma dag. 
Vi skickar vanligtvis din beställning samma dag om du lägger den innan kl. 13:30. Görs beställningen efter kl. 13:30 skickas ordern dagen därpå. Om du gör din beställning på en fredag, efter kl. 13:30, eller på en helgdag skickar vi beställningen nästkommande vardag.
Vår leveranstid är uppskattad till mellan 1-2 arbetsdagar, efter att ha lämnat över paketet till vald transportör. Under Helger, Storhelger och Högtider kan leveranstiderna vara något längre p.g.a hög belastning hos våra samarbetspartners.
Beställningar som kommer till oss på vardagar innan kl 13:30 skickas samma dag. I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning skickats kan du även se paketets kolli-id och spåra din leverans via den valda operatörens hemsida.  
Parfym.se levererar enbart inom Sverige. Vår systersajt www.hajuvesi.fi levererar beställningar inom Finland och www.parfym.no levererar beställningar inom Norge.
När din retur blir godkänd av oss så tar det ungefär 2-4 bankdagar tills pengarna syns på ditt konto. 
Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?
Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Givetvis kan vi hjälpa dig med en retur. Vi kan skicka dig en retursedel mot en kostnad av 49kr som vi då vid mottagen och kontrollerad retur drar av på totalpriset som återbetalas. Maila eller ring in till oss och bekräfta att du tagit del av informationen om kostanden så kan vi maila dig en retursedel för 49kr. 
Vill du sköta returen själv går det också bra. Skicka då din retur till:
Parfym Sverige AB
C / O Nowaste Logistics AB T3
Mineralgatan 16
254 64 Helsingborg
Kontakt: kundtjanst@parfym.se
Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten.  Finns inte ordernummer med i returen kan detta medföra en längre hanterings tid samt extra kostnaden på 49 kr då det är svårt att registrera returen rätt. Vi godkänner inte returer i de fall då produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 49 kr för att få varan skickad till sig på nytt.
Returpolicy
Vänligen kontakta kundtjänst kundtjanst@parfym.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning för instruktioner och snabbast möjlig hantering. Felet ska normalt vara ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.
När du vill reklamera en försändelse är det viktigt att du har sparat original-emballaget samt förpackningen till produkten. 
Emballaget ska kunna fotograferas och skickas till oss på begäran så att vi kan undersöka saken vidare.
För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig kontaktar du oss genom e-post på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.
I många fall när det kommer till att hantera en reklamation behöver vi få in varan för att undersöka den. I dessa fall kontaktar du oss för en retursedel som vi står för kostanden för. Det är ditt ansvar att paketera varan så att den kommer till oss i ett oförändrat skick. Om reklamationen nekas står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till dig på 49 kr som vi lägger till på din faktura eller valt betalsätt.  
Är reklamationen godkänd återkommer vi via mail med en lösning om en ny vara eller en återbetalning.
För att rapportera att en produkt som du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss via mejl på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att uppge ditt ordernummer och artikelnummer/ artikelns namn. Beskriv ditt ärende noga för att vi ska kunna lösa ditt problem så snabbt och effektivt som möjligt. Skicka gärna med ett foto som visar felet eller en kortare video. 
 
Är du är missnöjd med din produkt är du välkommen at kontakta vår kundtjänst som kommer göra sitt bästa för att lösa ditt problem. Om du inte är nöjd och upplever att du behöver ytterligare hjälp utöver den vår kundtjänst kan erbjuda så kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden och/eller EU:s gemensamma tvistlösningssida vars rekommendationer vi följer.
Så fort vi har fått påfyllning på vårt lager kommer produkten att finnas tillgänglig på vår hemsida. 
I dagsläget har vi ingen möjlighet att erbjuda doft/varuprover enligt önskemål. Vi skickar dock med varuprover med din order vid vissa tillfällen. 
Parfym.se är en auktoriserad distributör och distribuerar över 300 av dem mest välkända varumärkena inom Doft, Hudvård, Skönhet och Hårvård. Skulle det vara så att du inte hittar det du letar efter, kontakta oss så undersöker vi detta vidare.
Kontakta oss gärna på kundtjanst@parfym.se med alla era frågor gällande produkter, hur man använder dem och vad det är för ingredienser. Vi ser till att ni får svar på alla era frågor. 
Vår flaggskeppsbutik finns i Göteborg, Frölunda torg. Klicka här för karta.
Våra professionella skönhetsexperter har mer än hundra års kombinerad erfarenhet inom doft, hudvård, hårvård och smink. 
För all typ av rådgivning eller beställningar når ni dem på telefonnummer 076-8608393 under nedan angivna tider:
Mån-Fre 10:00-20:00
Lör-Sön 10:00-18:00

Behöver du fortfarande hjälp?

Kundtjänst
Jelena
Kundtjänst
Amanda
Kontakta oss
parfym
Varukorg (0) Varukorg (0)

Fri frakt över 499 kr!

Dina favoriter

Parfym AI